marta usurelu

Afla cum gandesc colaboratorii, furnizorii si concurenta ta

Snow 2
Daca vrei sa vezi cum gandesc angajatii dintr-o companie trebuie sa stai cu ei. Sa-i urmaresti cum reactioneaza intr-o situatie de criza, cum concep o campanie sau un comunicat. Trebuie sa-i vezi la lucru, daca le place ce fac sau este dar un job unde vin ca sa faca act de prezenta. Si trebuie, inevitabil, sa-i provoci.

Multi dintre ei nu stiu cat sunt de buni pana nu-i pui in fata unei provocari inteligente si incep sa constientieze pozitia si realitatea jobului lor. Cand isi dau seama ca pot face exact ceea ce se plang ca nu au voie si ca, de fapt, de ei depinde in multe cazuri ca activitatea de zi cu zi sa fie asa cum isi doresc, prind aripi si ajung sa se impuna in piata drept profesionisti care schimba domeniul.

Nu este la fel de simplu in cazul unui om dintr-o agentie de comunicare sau digitala. In functie de client, omul din agentie gandeste si vine cu proiecte. Este mai relaxat sau mereu tensionat. Sunt multe cazurile in care oamenii de agentie se simt legati de maini si de picioare si prefera sa nu mai propuna idei si proiecte cand intotdeauna raspunsul este negativ sau, indiferent de explicatii, activitatea clientului nu se schimba.

Un om de comunicare constientizeaza ca poate influenta clientul doar cand are suficienta experienta si incredere de sine si stie ca, in final, cel care pierde este clientul care refuza toate ideile.

Iar daca vrei sa vezi cum gandesc jurnalistii si bloggerii este ideal sa-i intalnesti intr-un cadrul neutru, cat mai relaxant. O sa vezi ca vor sa afle detalii despre compania ta si ca pot intelege ce le comunici. Iti vor spune simplu si direct ca e mai interesant, in anumite cazuri, sa comunici altceva din povestea ta decat ceea ce alegi ca promovezi tu si vei intelege ce informatie are importanta de stire, post sau articol, si vei vedea ca poti comunica si schimba idei.

In teorie pare usor dar, chiar daca i-ai cunoaste personal si ai stabili intalniri cu toti cei de mai sus, nu-ti vor fi suficiente zilele dintr-o luna pentru a-i intalni si a petrece suficient timp ca sa ajungi sa-i cunosti si sa aflii ce si cum gandesc.

Acesta este unul dintre motivele pentru care prezenta la tabara de social media marketing este atat de apreciata de participanti. Si exact aceasta experienta de a-i cunoaste si a intelege cum lucreaza profesionisti mentionati mai sus este valoarea pe care evenimentul o aduce la fiecare editie.

Cu siguranta conteaza foarte mult ce-si doreste fiecare participant sa afle, dar aceasta tabara impune o altfel de intelegere a notiunii de networking si a relatiei pe care o poti avea cu ceilalti jucatori din piata, fie ei furnizori ori concurenti sau doar colegi din alte departamente. Si, ceea ce imi place cel mai mult la acest eveniment, este ca arata foarte simplu cine este omul din spatele unui email sau al pozei de pe Facebook, cine este profesionistul care face campania sau creste brandul X si cine este omul resposabil de comunicarea excelenta sau precara din spatele brandului, blogului, agentiei digitale sau de PR.

Daca vrei sa intelegi domeniul in care lucrezi, sa faci mai mult decat te-ai obisnuit, daca vrei sa vezi cum reactionezi in fata provocarilor, trebuie sa cobori din turnul de fildes si sa afli cum gandeste consumatorul, cum te vad colaboratorii, trebuie sa afli ce face concurenta ta si sa mergi la intalniri si evenimente cum este Social Media Camp, pentru ca este modul cel mai eficient de a-ti imbunatati activitatea in doar 4 zile.

Biz Social Media Camp se desfasoara de doua ori pe an, la Paraul Rece. A zecea editie a evenimentului are loc saptamana viitoare, in perioada 10-13 decembrie.

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email