marta usurelu

Cum poti sa schimbi imaginea unei tari

Rasarit de Bucovina. Fotograf Sorin Onisor

Cele mai frumoase vederi le-am vazut si cumparat in Kyoto, de la un vanzator ambulant. Avea cateva zeci de imagini cu cele mai reprezentative locuri din Japonia. Cu greu am ales 12. Toate erau superbe!

Ne-a intrebat curios de unde suntem si a inceput sa caute pe o harta. M-am ofert sa-i arat unde e Romania. Stia. Cauta, de fapt, altceva. Mi-a spus ca a mai avut cumparatori romani si ca, asa cum isi intreaba toti clientii, a aflat ca cele mai frumoase locuri din tara noastra sunt Delta Dunarii si Bucovina. In cartea pe care o avea despre Europa erau si cateva poze din delta, mici si urate. I-am spus ca sunt poze proaste. Ca e mult mai frumoasa delta noastra in realitate.

M-am tot gandit apoi ce poze urate sunt pe internet despre Romania. Cat de slab suntem reprezentati si la acest nivel. Cat de mult pierdem ca nu avem o strategie clara din punct de vedere turistic si ca nimeni, in ciuda trecerii anilor, nu se ocupa de acest domeniu.

Harta Romaniei in imagini

Mi-am amintit de aceasta intamplare saptamana trecuta, cand am aflat despre campania Huawei, care a apelat la 20 cei mai buni fotografi din Romania sa fotografieze cele mai frumoase si importante locuri din tara noastra!

Acel cineva care ar fi trebuit sa faca acest lucru nu este, iata, nici Ministerul Turismului, nici vreun alt reprezentat guvernamental sau al primariilor din aceasta tara, ci Huawei.

Pornind de la conceptul global “See More”, compania a cooptat 20 fotografi care, timp de trei luni, vor fotografia cu Huawei P20 si Huawei P20 Pro, sute de locuri de peste tot, din tara, pentru a contura pe Google Maps o harta mai aproape de realitatea Romaniei.

Pozele vor fi incarcate atat in aplicatiile de harti deja existente, pentru a inlocui imaginile neactuale sau nereprezentative, existente in prezent, cat si pe site-ul campaniei, care integreaza o harta interactiva, dedicata fotografiilor surprinse de fotografi.

Huawei imbunatateste harta online a Romaniei prin fotografii reprezentantive a locurilor frumoase din tara noastra!

Salut aceasta campanie! Mai mult, cred ca #SeemoreofRomania nu este si nu poate fi niciodata o simpla campanie sau un simplu hashtag. Este acea initiativa de care avem nevoie de mult prea mult timp. Care vine si schimba in bine ceva neplacut despre Romania.

Castelul Sturdza – Miclauseni. Fotograf Dan-Mihai Balanescu

La fel de mult ca ideea campaniei, imi place si initiativa de a cere publicului sa se implice. Huawei ofera tuturor celor care vor sa participe activ posibilitatea sa propuna locuri care merita sa fie fotografiate.

Barajul Paltinul. Fotograf Tiberiu Arsene

Am cerut si eu astfel de recomandari prietenilor de pe Facebook si am descoperit multe locuri pe care nu le stiam. Pentru toti cei interesati, campania #SeemoreofRomania se deruleaza in perioada mai-iulie 2018, iar publicul poate trimite propuneri pana pe 25 iunie, urmand ca apoi sa fie organizate deplasari ale fotografilor in zonele recomandate. Gasiti toate detaliile acestei initiative pe siteul campaniei unde vor fi incarcate toate imaginile realizate in aceste trei luni.

Fotografii care fac parte din acest proiect sunt: Vlad Eftenie, Sorin Onisor, Dragos Asaftei, Cristian Sutu, Tiberiu Arsene, Raluca Ciornea, Calin Stan, Mihai Moiceanu, Sebastian Vasiu, Adrian Petrisor, Anca Cheregi, Andreea Retinschi, Dan Dragomir, Silviu Matei, Alex Damian, Dan Mihai Balanescu, Silviu Racheriu, Matei Edu, Adrian Dan si Catalin Georgescu.

Bucovina. Fotograf Sorin Onisor

Cine este Huawei
Huawei este o companie chineza ale carei produse si servicii sunt disponibile in peste 170 de tari si deservesc o treime din populatia lumii.
Compania s-a lansat in anul 1987. Anul trecut, Huawei s-a clasat pe locul al doilea in ceea ce priveste livrarile de smartphone-uri la nivel global.

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email