marta usurelu

Descopera Mauritius

Este o insula celebra pentru atmosfera relaxanta, pentru apa de safir ametitoare, plajele cu nisip fin, strajuite de palmieri, dar care m-a incantat in special datorita localnicilor cu adevarat prietenosi si serviciilor impecabile.

Ce trebuie sa stii despre o vacanta in Mauritius

Am citit mult despre Mauritius. Este intr-adevar locul perfect pentru momente de rasfat in paradis si spun acest lucru dupa ce am vizitat toate cele mai cunoscute locatii exotice din oceanul Indian: Maldive, Zanzibar si Seychelles. Fiecare dintre aceste locatii este unica, dar in Mauritius m-am bucurat de o liniste si in acelasi timp o energie neasteptat de placute si relaxante.

Cand sa mergi
Mauritius poate fi vizitat in orice luna a anului. Noi am fost in august, cand este iarna lor, si am avut temperaturi de 27-28 de grade, desi localnicii purtau pulover! 🙂
A plouat de cateva ori, pret de cateva minute, si s-a uscat la fel de repede. Media temperaturilor este de 30 de grade vara, cu minime de 25 de grade iarna. Recomandare: ia in calcul sa mergi minim 10 zile sau cat mai multe poti.

Zborul
Cu Air France via Paris, zborul are o durata totala de aproape 15 ore: 2 ore si 45 de minute pana la Paris, iar de acolo pana in Mauritius 12 ore. Am apreciat mult faptul ca zborul are loc pe durata noptii si-ti da ocazia sa adormi usor si sa ajungi dimineata pe insula. Pretul pentru un bilet este de aproximativ 900 euro.

Mai sunt si alte variante de a ajunge pe insula, prin Londra, Dubai sau Zürich ori Frankfurt, dar legaturile nu sunt la fel de bune si petreci mult timp pe drum.
Recomandare: stiu ca fiecare alege cum calatoreste, dar dupa multi ani de calatorii apreciez mai mult un zbor bun si legaturi bune decat un bilet ieftin si multe ore petrecute in aeroporturi, care-mi strica vacanta.

Viza
Romanii pot intra pe teritoriul acestei tari, fara viza, pentru o perioada de 90 de zile

Este periculoasa insula?
Nu. Nu exista pericolul sa te imbolnavesti de malarie ai nici nu ai probleme cu localnicii. Am fost in piata impreuna cu o prietena, ne-am plimbat cateva ore bune prin cea mai aglomerata piata in care am fost pana acum si nu am avut parte de nici cel mai mic disconfort.

Bani
Moneda oficiala este rupia mauritana, echivalentul a 0,12 lei. Oriunde pe insula gasesti usor ATM-uri. Si, daca vorbim de bani, Mauritius nu mi s-a parut o insula ieftina. Sau, altfel spus, este pacat sa zbori pana acolo si sa nu te bucuri de ce are ea mai bun de oferit: unele dintre cele mai bune si surpinzatoare facilitati de cazare si restaurante sofisticate, cu mancare minunata.

Atractii
Insula este mare si ai multe de facut. Pe langa cele mai frumoase plajele, Belle Mare, Palmar, Flic en Flac, Le Morne sau Bel Ombre, principalele atractii sunt Charamel, Ile Aux Cerfs, lacul Grand Bassin, orasul Port Louis, Parcul National Black River Gorges sau Chateau de Labourdonnais. Este foarte frumos si recomandat de asemenea sa vizitezi lanurile de sfecla de zahar sau fabricile de rom si ylang ylang.
Poti face excursii luand un taxi sau ghid de la hotel. In acest caz pretul este mai scump, ca la toate excursiile luate din hotel. Sau, poti inchiria o masina ori lua chiar autobuzul. Sistemul de transport este chiar OK si strazile sunt neasteptat de bune.

Gastronomia
Este bogata in preparate delicioase si fructe de mare. Cu mult acent pe mancarea indiana, pe insula gasesti toate gusturile preferate, de la mancare europena la chinezeasca, dar in special creola, care este foarte buna.

Unde sa stai
Constance Belle Mare Plage este unul dintre hotelurile ideale pentru vacanta in Mauritius, perfect pentru mine si care a reusit sa ma tina captiva toata vacanta. Mi-a placut cel mai mult interactiunea cu personalul, modul in care te suprindeau cu servicii precum improspatarea si curatarea ochelarilor pe plaja, modul in care ofereau fructe sau suc, la sezlong si cel in care au gandit servirea mesei pe parcursul zilei, dar mai ales inepuizabila varietate de a aniversa momentele importante.

Pentru orice moment ai dori sa petreci, daca ceri parerea echipei de la concierge sau de la entertainment primesti multe idei si sugestii. Noi ne-am bucurat de o aniversare surpriza intr-o vila privata, de o excursie personalizata cu barca in jurul insulei sau de amenajarea camerei in cel mai surprinzator mod pe care le-am vazut pana acum.

Mauritius este deja locul in care ma reintorc vara urmatoare. Desi am stat 10 zile in august si aveam un plan lung cu ce intentionam sa vizitez, am reusit performanta sa ma bucur la maxim de liniste si de relaxare, de oamenii si de servicile din lantul Constance incat am iesit o singura zi din resort ca sa vizitez o piata in cel mai apropiat orasel.

Nu stiu voi cum sunteti, dar cand am descoperit aceasta insula cu apa turcoaz si plaje impecabile, am simtit pur si simplu nevoia sa stau sa privesc valurile si sa ascult palmierii. Sa ma opresc din goana nebuna si sa ma linistesc. Aici am reusit, iar din punctul meu de vedere Mauritius isi merita din plin reputatia de “Steaua si Cheia oceanului Indian”.

O ultima recomandare: daca mergi in Mauritius este bine sa stii ca cel mai mare lux este sa inveti sa nu faci nimic. Olandezii au si certificat acest mod de a ne reintoarce la noi, ceea ce de multe ori uitam sa facem, si l-au numit Niksen.

In Mauritius e locul in care reusesti sa te pierzi si te regasesti, te bucuri de scoici pe plaja, de valuri si culorile apei, de soare si de forma norilor, de zambetul onest al localnicilor si al personalului din hotel. Iar daca te incumeti sa iei macar 1 sau 2 nopti de cazare la Constance Prince Maurice, unul dintre cele mai bune hoteluri de 5 stele plus din lantul Constance, o sa te bucuri cu adevarat de o experienta uluitoare.