marta usurelu

Secretele imaginii perfecte

1920262_10203407803985361_1262990760_n

La o intalnire de business am observat la interlocutoarea mea o schimbare. Nu mi-am putut explica ce e anume, dar arata bine. Atitudinea, croiala hainelor, culoarea lor – totul o evidentia frumos. Fara a fi excentrica, Madalina Uceanu arata ca scoasa din cutie. Totul era gandit sa fie cum trebuie, cat trebuie, unde trebuie. Am intrebat-o ce e schimbat la ea.

Mi-a spus ca are un consilier vestimentar. M-am blocat. Nu-mi explic de ce. Nu i-am spus: “Face treaba buna! De aceea arati atat de bine!” Am intrebat–o, dupa cateva momente, cum anume a ajutat-o, gandind ca nu e mare filosofie sa-ti cumperi singur o tinuta speciala. “Mi-a identificat stilul, modelele care se potrivesc corpului meu. Mi-a recomandat ce culori sa port si, mai ales, ce sa nu port.” Un raspuns corect, care mi-a placut. “Ti-o recomand, daca esti interesanta!” mi-a spus firesc. “Ma gandesc si te anunt”, i-am raspus si am vorbit despre altceva.

Dupa cateva saptamani, pregatindu-ma pentru un eveniment special, mi-am dat seama, ca de fiecare data, ca nu stiu ce e potrivit sa port. Ca ar trebui sa-mi iau ceva. Ceva ce o sa-mi sara in ochi prin magazine… Atunci m-am amintit de consilierul care te ajuta sa gasesti tinuta potrivita, in functie de evenimentul la care mergi. Si am sunat-o pe Daniela Caia.

Am mers la intalnire cu multe idei in minte. Dar am intalnit un om normal, care nu m-a facut sa ma simt incoltita. Asa cum fac de obicei artistii care stiu tot! M-a intrebat daca am in garderoba acea “little black dress”, rochia perfecta, pregatita pentru ocaziile in care trebuie sa merg urgent undeva, si in care arat perfect si confortabil. Nu! Am un stil preferat conturat? Da, il stiu, dar mi-e greu sa-l explic dintr-o suflare. Mi se potrivesc mai multe… Imi place o culoare? Am cardigan? Ce pantofi imi plac? Care mi se potrivesc? Au fost intrebari simple, care mi-au aratat ca desi aveam haine, si un stil al meu, nu m-am gandit niciodata la ce mi se potriveste in functie de corpul meu, nu doar in functie de modelul si culoarea rochiei! Nu m-am gandit la ce ma evidetiaza sau la cum sa-mi alcatuiesc o tinuta completa.

Sunt doi ani de cand am intanit-o pe Daniela Caia. Toti prietenii au observat schimbarea si, mai important, eu ma simt bine. Sunt tot eu, dar mai sigura, mai eleganta, admirata si constienta de impactul pe care-l am. In plus, cand merg in magazine, nu mai cumpar la impuls mereu aceleasi modele, dintr-o gama de culori restransa la cam 4 nuante. Si inca ceva, bleumarin este negrul meu! ☺

Pe Daniela Caia o puteti intalni workshopul pe care il sustine, pe 27 martie, la evenimentul Fashion for Business. Pana atunci am rugat-o sa raspunda la cateva intrebari pe care sper sa le gasiti utile!

Daniela Caia

Daniela Caia

Este extrem de important sa intelegi ce arată bine pe tine

Există o confuzie între consultantul vestimentar şi stilist. Ce face mai exact un consultant vestimentar si ce presupune munca lui.
In domeniul modei activeaza trei tipuri de specialisti. Designerul este cel care gandeste şi realizeaza o colectie pornind de la o tema care il inspira. Stilistul este cel care preia ideea de la designer si care, prin pictoriale in revistele glossy, prezentari, outfit-uri pe care le gandeste, prezinta colectia publicului. Munca lui este una artistica… el face echipa cu designerul si contureaza povestea in jurul colectiei. Consultantul vestimentar este cel care face echipa cu consumatorul final. Il sfatuieste pe acesta ce sa selecteze din ceea ce creeaza designerul si prezinta stilistul. Il invata cum sa recunoasca din colectiile prezentate in magazine ceea ce i se potriveste si il reprezinta. Este extrem de important sa-ti placa hainele pe care le porţi, asa cum este la fel de important sa ai o intelegere fundamentala a ceea ce arata bine pe tine.

Ce face concret un consultant vestimentar?
Sunt multi cei care se gandesc ca un consultant vestimentar sau un personal shopper se fataie toata ziua prin magazinele cu haine scumpe si apoi vine si-ti spune ce sa cumperi. Ei bine, in realitate, consultanta în regim 1:1 presupune zile intregi de discutii cu fiecare client in parte, discutii care duc la identificarea stilului personal nativ, a proportiilor pe verticala si a paletei de culori recomandate pentru a fi purtate in apropierea fetei.

Apoi incepe propriu-zis construirea garderobei, iar asta necesita timp. Nu ai cum sa gasesti toate hainele necesare intr-un singur sezon.
Din momentul in care apar intrari noi în garderoba, iar clienta va fi încantata de noua ei înfatisare, asta ii va da o stare de bine, mai mult entuziasm si o atitudine pozitiva. Toate aceste transformari (vestimentare, dar si de stare de spirit) vor fi remarcate si de cei din jurul ei, care o vor complimenta si o vor motiva sa continue programul pana cand va putea sa-si administreze singura garderoba. Asta este de fapt scopul colaborarii cu un consultant vestimentar!

De ce sa apelezi la un consultant vestimentar?
La noi exista inca perceptia ca doar persoanele publice isi permit sa apeleze la serviciile unui consultant vestimentar. Ei bine, asa cum apelezi la sfaturile unui consultant financiar, de asigurari sau imobiliar, tot asa poti apela şi la sfaturile unui consultant vestimentar – un ochi format în imaginea estetica.

Clientele mele sunt in special femei din mediul business care fie au ajuns la o maturitate stilistica (au un stil foarte bine definit), dar nu mai au timpul necesar pentru a-si intretine si reinnoi garderoba, fie sunt femei care isi doresc o imbunatatire a imaginii personale.
Doamnele care ajung la mine vin pentru ca isi doresc ele o astfel de colaborare si, automat, au disponibilitatea de a asculta si de a accepta un sfat din partea mea. Nu vreau si nu am incercat vreodata sa le impun ceva persoanelor cu care lucrez. Ci doar incerc sa gasesc calea de mijloc intre ceea ce isi doresc ele si ceea ce consider eu ca li se potriveste ca stil, silueta, tip coloristic.

Care sunt cele mai frecvente greseli de stil? Ne poti spune cateva reguli din codul bunelor maniere in vestimentatie?
O greşeala pe care am intalnit-o frecvent este legata de tinuta abordata dupa interviul de angajare. Prima saptamana de lucru la noul loc de munca e foarte importanta. Indiferent de pozitia pe care o veti ocupa in cadrul organizatiei, fie ca veti fi persoana de la receptie sau directorul general, oamenii va vor evalua si va vor pune “etichete” in aceste zile, judecand si dupa felul in care va veti îmbraca. Si mai mult, este recomandabil sa nu abordati un stil vestimentar complet diferit fata de cel pe care l-ati avut la interviu. Altfel, cel care v-a angajat poate pune sub semnul intrebarii alegerea facută.

Daca ati primit o invitatie la un botez, tinuta de zi este cea mai buna alegere (nu se recomanda o tinuta de seara in astfel de situatii), in timp ce pentru o nunta ar fi bine sa evitati sa purtati o rochie alba (nu vreti sa va confunde invitatii cu mireasa!) sau o tinuta „all black” (nunta este un motiv de bucurie, iar negrul este total nepotrivit in astfel de situatii).

Vorbind despre greselile de stil, nu lasati sa vi se vada lenjeria intima când va aplecati si scoateti etichetele de pe talpile pantofilor noi. Nu purtati la birou bijuterii zgomotoase (bratari sau coliere care fac zgomot si care i-ar putea deranja pe cei din jur), rochii lungi sau cu spatele gol. Domnii ar face bine sa renunte la camasile cu manecă scurta purtate pe sub sacou sau la tricourile cu mesaje purtate la birou. Cu alte cuvinte, la hainele pe care in mod normal le purtati in vacanta sau in timpul liber, cand va intalniti cu prietenii.

Ce ai pregatit pentru workshopul de la Fashion for Business?
Am ales ca tema impactul vizual al imaginii personale. Voi vorbi despre rolul proportiilor pe verticală si al culorilor în alegerea tinutelor, pornind de la cateva imagini ale unor persoane îmbracate in două tinute diferite. In plus, voi incerca sa fac identificarea tipului coloristic pentru cei care vor participa la intalnire si care vor dori sa se cunoasca mai bine.

 

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email